Gazduita de Galeria Galateca, cea de-a VII-a editie a BrandRo - Topul marcilor romanesti 100 cele mai puternice branduri romanesti a fost organizata de Revista Biz si a prezentat in premiera, rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pe tot parcursul anului 2016. Si acest eveniment s-a adresat tuturor celor care vor sa stie care sunt valorile romanesti si acelora interesati de modul in care brandurile autohtone trec testul timpului.
Temele abordate de interlocutori au fost foarte interesante: Branduri romanesti, ambitii international, Cum trec brandurile romanesti testul timpului?, Ingrediente romanesti pentru branduri contemporane, Identitate, fara patriotism in branding sau Cum construiesti un brand romanesc de la zero? Studiul de piata a vizat masurarea puterii marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori, fara a include indici financiari si comerciali. Cercetarea de piata a avut la baza realizarea a 1.000 de interviuri online si a fost reprezentativa la nivelurban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei intre 18 si 55 de ani. Practic, s-a masurat performanta marcilor romanesti pe baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.
Catena, farmacia inimii, in Top 10 Retail
Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling). Mai precis, respondentii au realizat alegeri multiple intre marci in urma carora a fost calculat un indice de preferinta. Analiza marcilor a fost realizata la nivel de categorie, indicele obtinut fiind ulterior analizat impreuna cu indicele de importanta al fiecarei categorii, si anume: Produse cosmetice si de igiena / Dulciuri / Bunuri de folosinta indelungata / Retail / Produse alimentare / Bauturi alcoolice / Servicii / Metodologie.
Cei trei lideri din piata de retail (eMag, Dedeman, Altex) si-au pastrat pozitiile de anul trecut, urmati de Catena. O marca este cu atat mai puternica din perspectiva romanismului cu cat reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuatiile socio-economice. Brandurile romanesti sunt deja pe val, iar Made in Romania a ajuns sa fie motiv de mandrie si astfel a crescut semnificativ capitalul de incredere cu care marcile romanesti sunt investite de catre consumatori. O dovedesc studiile de piata, dar si vanzarile; criza economica i-a determinat pe romani sa devina mai pragmatici, sa fie mai atenti la valoarea autentica a lucrurilor care ii inconjoara. Astfel, pe acest fond, atentia pentru a descoperi valoare locala, romaneasca, a crescut considerabil.
Ce au invatat si au schimbat romanii in ultimii ani? Si care sunt noutatile din zona brandurilor romanesti? Au invatat sa traiasca alert, sa aprecieze diversitatea, sa aprecieze lucrurile simple si au invatat sa caute autenticul, emotia reala si adevarul– spunea Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research. Daca pana acum vorbeam despre romanism – tendinta de revalorizare a romanescului, acum vorbim despre unul de modernism si avangarda romaneasca. Oamenii au inceput sa sustina activ tot ce e romanesc, sa creada din nou in valoarea nationala si sa promoveze Romania.
Despre Catena
Catena si-a propus sa ramana in continuare un brand de referinta in piata farmaceutica romaneasca in privinta calitatii si profesionalismului serviciilor oferite pacientilor sai, pregatind noi si diverse campanii sociale ori de promovare destinate sutelor de mii de romani care trec zilnic pragul farmaciilor Catena.
Despre BrandRO
… este primul eveniment dedicat brandurilor romanesti. De peste 10 ani reuseste performanta sa reuneasca cei mai importanti specialisti din branding si marketing, manageri si antreprenori, profesionisti din domeniul publicitatii si lideri de opinie. Este un eveniment dedicat analizei strategiilor brandurilor romanesti in lupta lor de diferentiere fata de marile branduri internationale precum si dezbaterilor despre provocarile si oportunitatile pe care momentul actual si contextul global le prezinta.
Despre Biz
… este brandul care reuneste o puternica comunitate de oameni de afaceri. Redactia s-a impus prin realizarea unor importante studii si topuri in parteneriat cu agentii de research, pe cele mai importante domenii de activitate din Romania: Top 50 companii performante, Anuarul Directorilor de Marketing, Top 20 companii IT pentru care merita sa lucrezi, Topul Agentiilor de PR din Romania, Brand Ro sau BizTech. Biz este unic laureat Red Dot din Romania. In premiera pentru Romania, Brandient si Biz au castigat legendarul premiu Red Dot Design Award, cea mai prestigioasa competitie internationala de design, pentru coperta editiei BizSingapore Jurnalistii revistei au lansat puternice campanii de constientizare a valorilor romanesti (Sustinem inovatia, Sunt un taran) sau proiecte unice precum Biz Marketing Xchange, provocarea prin care cei mai important directori de marketing din Romania isi schimba, pentru o zi, compania in care lucreaza. O alta inovatie este Biz World, editii ale revistei realizate integral peste hotarele tarii, in Bruxelles, Londra, SUA, Germania, Singapore si Austria. Biz este un brand unic in mass-media de afaceri din Romania. De 15 ani organizeaza puternice evenimente de afaceri in 9 orase din tara si 8 capitale din lume, de pe 3 continente.
Realizator: Oana Georgescu