Catena este sponsor de tradiție al Race for the Cure și al tuturor evenimentelor caritabile inițiate și organizate de Fundația Renașterea.
La conferința de presă organizată în vederea prezentării ediției din acest an au luat cuvântul Mihaela Geoană, Președinta Fundației Renașterea și Andreea Esca, Ambasadorul acesteia, Dr. Diana Loreta Păun, Consilier Prezidențial, Dr. Dragoș Median, Medic oncolog la Spitalul Filantropia și jurnalista Dana Deac, Ambasador Asociația de Sprijin a Pacientului Oncologic și învingătoare în lupta cu cancerul. Pentru prima data, conferința de presă a fost succedată de evenimentul ”Pink Nic” la au luat parte numeroase personalități din lumea show-biz-ului și a sportului, artiști, jurnaliști, medici, dar și învingătoare in lupta cu cancerul: Anamaria Brânză, Horia Brenciu, Mihai Covaliu, Amalia Enache, Larisa Iordache, Lora, Adelina Pestrițu, Lavinia Petrea, Sabina Iosub, Andreea Raicu, Dana Rogoz, Alessandra Stoicescu, Maria Linda, Sonia Argint, Madalina Tanasa, Iuliana Tudor, Diana Enciu, Andreea Cigolea, Ana Iorga, ș.a.
Evenimentul a avut scopul a pune la punct ultimele detalii inainte de cursa Race for the Cure programată pe 11 iunie 2023, dar și de a implica persoane influente în promovarea mesajelor de prevenție și depistare precoce a cancerului, dar și in strangerea de donatii pentru ca femeile din Romania sa poata avea acces la prevenție, investigatii si tratamente personalizate pentru combaterea cancerului de san si de col uterin. Invitații au putut realiza brățări la atelierul ”Splend’or”, au jucat șah alături de maestre în șah la cornerul Fundației ”Superbet” și au contribuit la lucrarea artistului Paul Budan ”HOPE Cocorii pentru vindecare”. Inspirat din faptul că peste 1.000 de tinere femei si-au pierdut anul trecut viata in Romania din cauza cancerului de sân triplu negativ, iar alte peste 2400 au aflat că suferă de acest tip de cancer, artistul împreună cu invitatii Fundației, au contribuit astfel la realizarea unei instalatii artistice alcătuită din 1.000 de cocori origami care simbolizează implinirea unei dorinte, speranta si vindecarea. Participanții la atelier au putut transmite astfel o încurajare pentru 100 de paciente aflate în tratament, în acest moment, realizând câte un cocor origami roz, personalizat cu mesajul fiecaruia.
O înscriere la cursă = 1 Test medical gratuit oferit unei femei vulnerabile!
Deși statisticile sunt încă sumbre, constientizarea, preventia, depistarea precoce și accesul la tratamente adecvate sunt căi de îmbunătățire a ratei de supraviețuire în cancerul de sân; acesta este mesajul cheie și al cursei Race for the Cure România.
Ediția din acest an, pe langa prezența la cursa fizica din București, oferă posibilitatea locuitorilor din alte orașe din țară sau din diaspora să susțină și să doneze pentru femeile din România pentru prevenția și combaterea cancerului de sân și de col uterin, prin intermediul platformei europene www.raceforthecure.eu/ro.Înscrierile și donațiile pentru România se pot face și pe site-ul www.fundatiarenasterea.ro Participanții la cursa din 11 iunie, de la Stadionul Național Arcul de Triumf se vor bucura, alături de familie, colegi si prieteni și de o mulțime de surprize: antrenamente, jocuri educative și activități distractive pentru copii, Photo fun booth, tombolă. Vor fi acordate Trofee și diplome pentru cea mai numeroasă, gălăgioasă, amuzant costumată, originală sau inimoasă echipă. La fiecare ediție, Catena a cucerit Trofeul pentru Cea mai inimoasă echipă !
Race for the Cure este cea mai importantă cursa internațională destinată promovării sănătății și luptei împotriva cancerului de sân, cel mai mare și de succes eveniment de informare și de strângere de fonduri pentru sănătatea femeii. Aflat la a noua ediție in țara noastră, acest eveniment aliniază România la linia de start a Europei in cursa pentru prevenirea si combaterea cancerului la femei.
La ediția din 2022 a cursei Race for the Cure România, s-au înscris 2.730 de participanți și tot atâtea teste medicale gratuite au fost oferite femeilor vulnerabile, la Centrul Medical de Excelenta Renașterea din București și prin intermediul Unității Medicale Mobile Renașterea !
Race for the Cure reprezinta cel mai important eveniment global de constientizare, educare si strangere de fonduri pentru cancerul de san. Inaugurata in anul 1983, Komen Race for the Cure a evoluat de la o cursa cu 800 participanti in Dallas, la peste 150 de curse, pe 4 continente, cu peste 1.6 milioane de participanti in intreaga lume. Pentru Fundatia Renasterea, acest eveniment reprezinta un prilej de a promova mesaje pentru prevenirea si depistarea precoce a cancerului, de a reaminti femeilor ca cel mai bun tratament este preventia, iar informarea corecta, sportul si optimismul, sunt reteta propriei noastre sanatati.
Despre Fundatia Renasterea
Este o organizatie neguvernamentala, infiintata in anul 2001, care a primit statut de Organizatie de Utilitate Publica in anul 2007. Misiunea Fundatiei Renasterea este aceea de a promova importanta preventiei si depistarii precoce a cancerului de san si de col uterin, de a oferi investigatii medicale gratuite si consiliere pacientilor oncologici. In ultimii 21 ani, Fundatia Renasterea a obtinut rezultate remarcabile in ceea ce priveste informarea femeilor din Romania, despre importanta depistarii precoce a cancerului si a oferit peste 115.000 de investigatii medicale in cele doua centre medicale pe care le detine in Bucuresti. In plus, cu sustinerea partenerilor sai, Fundatia a achizitionat si operat doua Unitati Medicale Mobile care au oferit in regim de gratuitate investigatii pentru 27.870 de femei ce locuiesc in zone rurale, unde rata mortalitatii este crescuta din cauza depistarii tardive a afectiunilor. Majoritatea femeilor sunt diagnosticate cu cancer in stadii avansate, din cauza lipsei informatiilor si a barierelor de ordin geografic si financiar.
Iată rezultatele sondajului de opinie realizat de Fundația Renașterea cu ocazia ZILEI DE ACȚIUNE PENTRU SĂNĂTATEA FEMEII marcată pe 28 maiI 2023
România a atins un nivel socio-economic care, conform clasamentului realizat de Organizația Națiunilor Unite pe baza Indicelui Dezvoltării Umane (IDU), este specific grupului de țări cu un nivel de dezvoltare „foarte ridicat”, adică un nivel ridicat. de bunăstare. ”Cu toate acestea, cel puțin pentru unii indicatori de sănătate, performanța României nu se potrivește cu DHI” – afirmă speciliștii Fundației, ”ci este mai aproape de țările mai puțin dezvoltate, cu venituri medii scăzute, iar nivelul de alfabetizare în domeniul sănătății populației este încă suboptim”.
Cancerul este prima cauză de deces în rândul femeilor (85%) !
- În ciuda faptului că bolile cardiovasculare sunt prima cauză de mortalitate în rândul româncelor, acestea percep în mod covârșitor cancerul ca fiind principala cauză de îngrijorare din punct de vedere al sănătății, cancerul fiind patologia cu cel mai mare impactul auto-perceput asupra mortalității feminine. Majoritatea sunt preocupate de mortalitatea asociată cancerului (85%) și doar 15% sunt preocupate de mortalitatea cardiovasculară.
- Numărul femeilor preocupate de mortalitatea cauzată de cancer în rândul femeilor este cu 5 – 6% mai mare decât numărul celor care indică mortalitatea cardiovasculară feminină ca principală cauză de îngrijorare pentru sănătate.
- percepția de 91,5% din eșantion este că mortalitatea cauzată de cancer a crescut în ultimul deceniu în țara noastră.
Cancerul de sân ca cel mai frecvent diagnosticat (74%).
- 3 din 4 femei care au ales să răspundă la sondajul online realizat de Fundația Renasterea au identificat corect cancerul de sân ca fiind cea mai frecventă diagnosticată malignitate în rândul femeilor.
- 1 din 4 femei percepe cancerul de col uterin ca fiind ”cea mai mai frecventă malignitate”, dar și indicativă pentru lipsa informațiilor cu privire la riscurile asociate unor tipuri de cancer specifice și/sau impactul emoțional al experienței anterioare cu cancerul de col uterin în anturajul propriu.
Cancerul pulmonar (39%) și cancerul de col uterin (29,5%) sunt percepute ca având cea mai mare mortalitate, cancerul de col uterin cu aproape 30% (3 din 10).
- percepția femeilor cu privire la unul dintre puținele tipuri de cancer care ar putea fi aproape în întregime prevenite prin vaccinarea și screening-ul HPV este mult mai pesimistă decât realitatea,
- există încă o nevoie de informații privind prevenirea cancerului în rândul respondentului de sex feminin.
- 70% (7:10) dintre femei percep screening-ul prin testarea Babes Papanicolau ca fiind soluția principală pentru prevenirea cancerului de col uterin, în timp ce doar aproximativ jumătate (47%) dintre respondenți au indicat vaccinarea HPV ca opțiune preventivă.
- doar 1 din 5 femei (20%) au selectat atât vaccinarea HPV, cât și screening-ul ca soluții de lucru pentru prevenirea malignității cancerului de col uterin.
- în 30% dintre cazuri, participanții la sondaj au raportat că nu au discutat cu medicul lor despre investigațiile pe care trebuie să le facă o femeie în mod regulat pentru a minimiza riscul de cancer feminin obișnuit.
Realizator: Oana Georgescu
Editor: Stanislav Pescu
Foto: Sabina Ghiormescu, Fundația Renașterea